Volgers

zondag 7 juni 2015

Breiwerkjes

Ik kon het niet laten, de sokkenwol van Arne & Carlos van Regia vond ik zo mooi, daar moest ik iets mee doen. Het is nog geen winter, maar de eerste sokken voor mijn man zijn een feit. Helaas zijn de patroon garens nooit in elke bol gelijk opgewonden, dus heb ik een restje effen wol gebruikt voor de teen, hak en boord. Ik breide deze sokken weer volgens de teen eerst techniek in maat 46. De diabolo hak wordt gebreid volgens de " wrap and turn" techniek. Je kunt dit zien op deze YouTube tutorial.
Natuurlijk houd je een restje over van beide bollen, en daar heb ik een paar vingerloze wanten van gemaakt.
Van 1 bol had ik een heel patroondeel over van de andere 2 halve delen die ik samen tot een geheel heb kunnen breien. 



Voor een lieve kennis die voor het eerst oma wordt breide ik een truitje. Ze wilde graag een visserstrui.
Het garen dat ik hiervoor gebruikt heb is Partner Baby van Phildar. Het is een zachte acryl/wol mix dat in de machine gewassen kan worden. 

De patroontjes haalde ik uit het boek Visserstruien.


Groetjes Inge

3 opmerkingen:

  1. wat een leuke sokken zeg, zo leuk he?, dat inbrei werk:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind je sokken en handenwarmers prachtig, door de effen randen accentueer je het mooie verloop van het garen nog meer!!!
    je truitje is ook erg mooi geworden met al die verschillende patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Inge! Knap hoor die sokken en dan die handschoen, super !!!
    Truitje is heel mooi gedaan, mooie patronen.

    Fijne week, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen