Volgers

woensdag 27 mei 2015

Ajour gebreide sneakersokjes

Ik kreeg voor mijn verjaardag het boek Shetland kant breien, en als eerste projectje besloot ik dat ik wel een paar zomerse sokjes erbij kon gebruiken. Deze luchtige sneakersokjes heb ik gebreid van Meilenweit stretch in een wol-katoen combinatie met extra stretch. 
Het patroontje omvat 10 steken en heet `de kaars`. Het kwam mooi uit met mijn standaard patroon van 60 steken per sok. Ik breide deze sokken volgens de teen eerst techniek met een diabolo hak. 
De sok heb ik afgekant met een haaknaald, waardoor je een mooi boogjespatroon langs de rand krijgt.

Ze zijn niet te lang gemaakt zodat ze net boven mijn Wolky sneakers uitkomen.


Het volgende project uit dit boek wordt een sjaal, deze oefen ik eerst even voordat ik een eigen ontwerp aandurf. Nog restjes genoeg.  

Groetjes Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten