Volgers

donderdag 3 november 2016

Een omslagdoek en andere handwerkjes



Hallo allemaal, het is alweer een maandje terug sinds mijn laatste blog.
Door omstandigheden kwam ik er maar niet aan toe om iets nieuws te plaatsen, en zelfs mijn maandelijkse inbreng bij het Simply Magnolia blog kon ik niet volbrengen.
Gelukkig had ik wel tijd om tussendoor wat ontspannende handwerkjes te maken.
Deze omslagdoek in de granietsteek of weefsteek heb ik voor de verjaardag van mijn zusje gehaakt.
Ik had nog wat Scheepjes colourcrafter over van de deken en ben hiermee aan de slag gegaan .
Ik begon met een basis driehoek in de granietsteek. Een hele mooie tutorial kun je HIER vinden van de basis driehoek.
 

Daarna heb ik een tweede kleur gepakt om banen te haken van elk 18 toeren.
Aan de ene kant meerder je zoals bij de basis driehoek en bij de punt zorg je dat de rand recht blijft.
( 1v in de laatste v. aan het eind van de heengaande toer, 1 losse, keer het werk.
1 vaste in de 1e vaste, 1 vaste in de 1e losse ruimte, haak verder in patroon.)

Ik heb er 3 banen in gehaakt die gestreept zijn met toeren van 2 om 2. Dit geeft een mooi colourblock effect aan de doek.
Daarna heb ik rondom de doek nog 2 toeren in de donkerste kleur gehaakt en als laatste een toer vasten.Vergeet daarbij niet te meerderen op de hoeken.
Ook met de KAL Vecka van het tijdschrift Trui ben ik helemaal bij en zit met smart te wachten op deel 4.

En ik breide een paar vingerloze wanten voor een muzikale collega die jarig is geweest.

En mijn wolverslaving kent geen grenzen, in de bollenbak bij Ity in Delden vond ik voor 2 euro per bol viltwol. Gewoon een toe-up sokkenpatroon mega groot breien en vilten in de wasmachine. Even uit de machine direct aan de voeten in model brengen en voila..... een paar warme sloffen.

En nu ben ik bezig voor een ander project....
Ik ga volgend jaar brei en haak cursussen geven. Dus nu lekker voorbeelden bedenken, patronen maken en natuurlijk zelf uitvoeren. 

Groetjes Inge
 

4 opmerkingen:

  1. De omslagdoek is prachtig. Door de granietsteek voelt hij vast lekker flexibel aan. Mooie kleurencombinatie.
    Je bent goed best met al die mooie projecten. Allemaal heel mooi.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie creaties. Vooral die vingerloze wanten vind ik top!

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi ben beginner zou dit lukken al denk je .

    BeantwoordenVerwijderen