Volgers

vrijdag 14 augustus 2015

Handwerk vakantie

De afgelopen twee weken was ik vrij van mijn werk, maar mijn man helaas niet. Dus heb ik de weken al klussend doorgebracht met het opknappen van de slaapkamers van 2 van onze kinderen.
Ook had ik daardoor genoeg tijd om lekker onder de luifel te handwerken. 
Zo komen er nog eens projectjes af., en heb zelfs een kort vestje gebreid.
Het resultaat is (niet schrikken hoor) een paar Grolse Wanten.
Het patroon kun je vinden op 

Een klein sjaaltje gebreid van lace garen dat ik ooit kocht op een beurs.
Het patroon heet Septembertuch en kun je vinden op:

Deze mooie wol vond ik bij Dol op wol in Deventer ik had er 3 strengen van 100 gram voor gekocht maar heb nu nog bijna 1 1/2 streng over. Het ajour vestje staat in de Verena van voorjaar 2015.
Het laatste deel van het patroon heb ik vervangen voor een simpele boordsteek. en ik breide er ook een boordje langs met knoopsgaten. Het schoot lekker op (pen 4) dus gelijk maar in elkaar gezet en geblockt.
Nu nog de knoopjes.



En vanochtend heb ik de laatste draadjes weggewerkt van mijn Brioska shawl, gehaakt van 5 bolletjes Anne garen dat ik vond bij de Big Bazaar. 
De mijne is gehaakt met naald 3 maar een naald kleiner of groter kan ook.


Tja de foto's zijn niet op hun best, maar ik heb wel het patroon voor jullie gevonden op Pinterest.

BRIOSHKA HÄKELTUCH
Het leuke van dit alles is dat ik van mezelf weer wol mag kopen voor een volgende project.
Vast heel herkenbaar.

Groetjes Inge

2 opmerkingen:

  1. Ik doe het je niet na, knap hoor!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die wanten zijn prachtig!!! waarom zouden we moeten schrikken?? ze moeten toch klaar zijn VOOR de kou komt!!! hhahah en wat heb je weer je best gedaan op de andere projecten.. prachtige vest en sjaals hoor!

    BeantwoordenVerwijderen