Volgers

zondag 17 april 2016

Haakwerk.

Al een paar jaar had ik ze liggen , bollen sokkenwol met katoen, ooit bij de Lidl gekocht. Maar toen ik er mee aan het werk ging ( het moest een vestje worden) viel het toch wat tegen. 
En toen kwam het eerste Wieke Magazine bij mij door de bus. Wat geweldig dat er weer aandacht besteed wordt aan het handwerken! Dit magazine staat vol leuke ideeën.
De bollen werden weer voor de dag gehaald, en het haakwerkje dat ik niet mooi vond uitgehaald.
Dit is het patroon Rosa dat in het Magazine staat. Een heerlijk patroontje dat niet verveeld, en ook nog eens een makkelijk handwerkje werd om mee te nemen.
Mijn sjaal is 40 cm. breed en 185 cm. lang geworden, met naald 2 1/2. Ik heb er nog wel een toer vasten omheen gehaakt. 

Van het restant heb ik nog het leuke baby-vestje gehaakt. Het is altijd handig om een kraamcadeautje op voorraad te hebben. Het randje heb ik ook met een restje sokkenwol in de wol/katoen mix gehaakt.
In plaats van het picootje heb ik de laatste toer in de kteeftsteek gehaakt.
Ook dit patroontje vind je in het eerste Wieke Magazine.

Een hele fijne zondag nog!

Groetjes Inge.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten