Volgers

dinsdag 22 september 2015

IJskristal omsalgdoek


Het breien van sjaals en sokken is voor mij een ontspannende bezigheid, vaak is de toekomstige eigenaar dan ook nog niet bekend als ik met zo'n project begin. Deze blauw/grijze omslagdoek met witte ijskristallen erin gebreid houd ik eens lekker voor mezelf. Ze is gebreid van sokkenwol ( mille colori Socks & Lace van Lang en Meilenweit van Lana Grossa ) op rondbreinaald 3 mm. 

Toen ik om en nabij de 500 steken op de naald had staan ben ik met de bovenste bies begonnen, deze heb ik dubbel gebreid zodat de achterkant ook een mooie afwerking heeft gekregen.
Het doorknippen van zo'n werkstuk blijft toch altijd spannend, en daarna de twee zijkanten van een zelfde bies voorzien.

Het idee van deze doek zag ik op pinterest, daar kom je de mooiste patronen tegen.


En nu op naar het volgende project. Ik doe mee met de Fair Isle II Knit Along van Wieke van Keulen, ben ik de komende 25 weken weer onder de pannen.


Groetjes Inge

3 opmerkingen:

  1. Wow, prachtig: mooi in dat ijsblauw!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi en echt de moeite waard om zelf te gaan dragen. Prachtig! Knap stukje handwerk.

    Veel plezier met de Knit Along, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een PRACHTIGE omslagdoek is dit! Hij is zo mooi egaal gebreid en dat nog wel in een van de moeilijkste technieken die er bestaat in breiland, volgens mij. De achterkant zie je normaal niet, in truien en zo. Maar hier wél en zelfs de achterkant is mooi, waw, proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen