Volgers

vrijdag 21 maart 2014

Handwerkjes

Ik had hem al een weekje klaar, maar onze computer is een oud beestje en daardoor duurt het soms iets langer om iets geplaatst te krijgen. 
Deze col "Winter Winds"van Wieke van Keulen heb ik gehaakt met Phildar detente en haaknaald 4.
Dit is een lekker elastisch garen waardoor het patroon lekker soepel bleef.
Ben nu een proefje aan het haken met handgesponnen schapenwol, dit wordt een stuk stugger.
Het patroon is super, je krijgt een prachtig effect dat ook voor andere doeleinden gebruikt kan worden.

Ik heb het patroon in de lengte en breedte wat aangepast, met mijn 1,61m. moet het vooral niet te groot worden.

Ook ben ik begonnen met de Fair-Isle sampler van Wieke, deze brei ik met Drops Delight en een restant van het garen van mijn vest en col. Ik had nog 3 bollen over van de 10 en hoop dat ik het er mee red.


En dit proefstukje heb ik van You tube gehaald, het heet Granny rose square, 
gehaakt met een pakketje minibolletjes van de Action waar een glitterdraadje in verwerkt is en een bol wit.

Misschien wordt het een kussentje.

Afgelopen weekend was ik bij de Haak- en Breidagen in Amersfoort.
Geweldig leuke beurs met veel mooie garentjes en ideeën, heb daar weer genoeg ingekocht voor volgende projecten.

Groetjes Inge 


7 opmerkingen:

  1. Prachtige col in een mooie kleur. Echt een kleur die bij veel kleding is te dragen. Fijn dat je ons een tip geeft over het garen.

    Veel haak- en breiplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie col, heb het patroon direct besteld!! Fijn dat je er bij vermeldt waar je het mee gehaakt hebt. Het roze staat je erg mooi, zou mij te flets maken dus snel speuren naar andere kleurtjes van hetzelfde merk.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige colsjaal.
    Ken het patroon niet.
    Ik heb er afgelopen maanden ook een stel gehaakt, op bestelling.
    En een hele hoop omslagdoeken.
    Maar de meeste dames wilden gewone bosjes stokjes.
    Wel lekke gemakkelijk maar op den duur ook een beetje saai.

    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Inge, je shawl is prachtig geworden. Complimenten en wat een mooie kleur. Mag ik je foto op mijn blog delen? En ook die van de fair isle Sampler? Daar maak je mij heel blij mee.
    Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Inge, je shawl is prachtig geworden. Complimenten en wat een mooie kleur. Mag ik je foto op mijn blog delen? En ook die van de fair isle Sampler? Daar maak je mij heel blij mee.
    Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful scarf! The color and the stitches are gorgeous!
    Have a wonderful day and week!
    Hugs from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen